St.anton

2009-12-16
16:50:45

Årets vackraste dag, två dagar i rad

Har inte blivit så mkt åkning under helgen, det var många turister och dålig sikt så vi var bara uppe någon timme på lördagen. Sedan åt vi en riktigt god middag som bestod av spaghetti och köttfärssås. Efter detta gick vi ut med Olle Patrick och Elin. Jag förstår om det är rörigt med två Patrik, men Patrik med k bor med mig och Patrick med ck bor med Olle. Söndagen var jätte lugn, surfade på arl. Rock på eftermiddagen och sedan köpte jag nya bindningar till brädan, har stört mig på de gamla sen jag köpte dem, självklart skruvade jag på dem direkt när jag kom hem :P

 

Måndagen visste vi skulle vara en fin dag, alltså var vi vid liften vid 9. Olle och Patrick, som för tillfället bor på samma ställe som oss, tycker att vi är för seriösa som går upp kl 7 för att åka skidor, men men det är ju därför vi är här :D Dagen var som sagt fin och vi kände att det var dags att utforska Stuben. Stuben består av 3 st gamla 2 stolsliftar, och är därför väldigt folktomt, vilket var till vår fördel eftersom vi fick mer puder för oss själva. Efter puderåkningen åt, glassade och lekte vi runt i lössnön i lätt 2 timmar medans solen sken på :D Som ni ser på två bilder nedan hoppade vi runt och gjorde volter i snön vilket var sjukt roligt. En rolig grej om måndagen är att vi tog över 320 bilder :P Jag kom även på att en lunch i backen motsvarar mer än en månads lunchranson av nudlar :O

Orörd puder och sol när vi kom till Stuben!


 

Innan Patrik gav sig ut i pudret


 

Rikard glassar med nudlar

 


 

Jobbar på gogglebrännan

 


 

Gott med nudlar efter några timmars åkning

 


 

Patrik leker med kameran (han syns i mina goggles)

 


 

Nu börjar hoppandet :D

 


 

Volter i lössnö


Hajking efter puderåk

 


 

Emil åker puder efter lunch

 


 

Rikard glassar på (som vanligt)

 


 

Patrik agerar snökanon

 


 

Glassigt!!

 


 

Patrik hittar lite tunga repor

 


 

Och vädret var det som sagt inget fel på :D

 


 

 

Tisdagen började precis likadant som måndagen, det var molnigt nere i byn men på väg upp i systemet åkte vi igenom molen och kom upp ur en ocean av moln. Med oss upp hade vi Olle och i backen träffade vi Sara, Sara och Ludde. Alla tog sig bort till Stuben men Sara och Sara åkte tillbaka ganska tidigt, medans vi killar åt en liten lunch och byggde ett hopp. Hoppet var för kvickt för min smak så det gick åt helvete men det var helt klart värt det ändå, Ludde landade nästan en framåtvolt. En läskig situation som uppstod under bygget var att min bräda for iväg men som tur var fastnade den på en snöval, om den inte fastnat där är det nog risk att jag aldrig hade sett den mer. På kvällen såg vi SOS av Lasse Åberg, eftersom det finns en Olle med även där (inte den norska Ole) har vi har citerat den filmen ända sen vi kom hit och nu var det dags att se scenen på riktigt. Det är när segelbåten fastnar i tågbron och lyfter hela båten, varpå mamman blir orolig och roppar på Olle.

 

Så här såg det ut när vi kom upp onsdag morgon, under molnen snöade det :D


 

Åt Lunch på samma ställe som på tisdagen. På bilden syns Ludde, Olle, Rikard Patrik och Emil


 

Ludde inviger vårt hopp med en 360!


 

Julen börjar verkligen närma sig och vi har ju som sagt ingen julkänsla över huvudtaget, Patrik fick en chock när vi sa att julafton är nästa vecka. Men som tur är har vi i alla fall fått ihop ett julbord, vi ska äta hemma hos Sara, Elin och Petra.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: