St.anton

2010-01-05
13:50:52

Nyårsafton

Har återigen inte varit uppkopplad på en vecka men det blir så när det är mycket skidåkning. Men det här hänt en hel del sen sist, vi har bla fått in ett fotbollsspel i vår lägenhet :D och vi har firat nyårsafton som var mer än lyckad. Jag, Emil, Rikard, Patrik, Elin, Petra och Sara åt middag på Kracy Kanguruh (ej felstavat, stavar faktiskt crazy med k). Middagen bestod utav fyra enormt goda rätter, vi bara njöt när vi åt. Tackvare att tjejerna jobbar där fick vi rabatt, igentligen skulle middagen kosta 90 euro men vi fick den för 60 istället och då ingick också dricka till maten. Vid tolvslaget gick vi ut på terrassen och kollade på fyrverkerierna och eftersom KK ligger i backen såg man alla raketer perfekt. Vid 2 tiden började Patrik och jag röra oss hemåt vilket var ett äventyr i sig, eftersom vi var tvungna att ta oss ner för skidbacken ett par hundra meter, men det var bara roligt.

 

Patrik och jag åkte skidor i vackert snöfall på nyårsafton


 

Spelade lite fotbollsspel på nyårsaftonskvällen innan vi åkte till kk


 

Mingel med champani när vi kom till kk


 

Stiliga pojkar


 

Uppklädd dagen till ära


 

Nästan hela gänget samlat (Olle och Patrick var tvungna att jobba)


 

Aptitretare som bestod av en laxrulle och avocadosås

 


 

Förrätten var fisk med grönsaker


 

Varmrätten var grym, bestod av kalvstek och potatisgratäng


 

Jag njöt allt vad jag kunde av maten


 

Efterrätten var en samling av olika småsaker


 

12 slaget firades på kk’s terrass


 

Rumpåkning ned från kk vid 2 tiden


 

Den 2 jan var det dags för Elin att fylla 19 år och hon hade önskat sig en taco-middag, så hela gänget samlades hemma hos tjejerna och lagade och åt tacos tillsammans. Senare på kvällen kom min mamma och bror med tåget och ska stanna till den 9 jan.


 

Första skidagen för mamma och wille visade jag dem lite av systemet, som tur var sken solen hela dagen så vi avslutade vår heldag med after-ski. Tyvärr krokade Olle med en dam och här är det tydligen så att alla olyckor måste rapporteras till polisen för att försäkringen ska gälla. Detta ledde till att Olle och en liftarbetare fick rekonstruera händelseförloppet så att polisen kunde fotografera. Som tur var skadades ingen förutom att damen fick en chock. Dock var Olle tvungen att gå till polisen för att skriva på några papper men det var bara formaliteter. På kvällen gick mamma jag och wille ut och åt schnitzel, vilket var riktigt gott.

Mamma och Wille


 

Mamma och jag på after-skin


 

Det vart inte mycket skidåkning i måndags, molnen låg återigen lågt och då går det inte att se konturerna i snön. Wille hade dessutom glömt sitt liftkort så mamma och wille fick åka tillbaka. När de kom upp på berget åkte vi tre och åt lunch, restaurangen var jätte fin och maten var god men servitörerna hade inte koll för fem öre, vi fick bla in 3 st glas med cola istället för ett :O Efter lunchen det åkte vi hem och tog det lugnt.


 

Idag är det bra väder men Emil, jag, Rikard och Patrik har ändå tagit en vilodag, det är alldeles för mycket folk i systemet för vår smak, man är tvungen att köra slalom mellan folk och backarna blir uppåkta direkt. Till helgenhelgen kommer det att bli bättre eftersom många åker hem efter julledigheten. Tyvärr kommer ju mamma och wille att åka då med.


 

En gammal bild jag hittade på Jibbern Rikard


Kommentar:
#1: Agneta

Jag tycker det är jättekul att följa dig på bloggen, och VÄLDIGT kul var det att hitta G och Wille där. Genomtänkta bilder!

2010-01-06 @ 13:03:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: