St.anton

2010-01-11
14:24:49

Födelsedag och skogsåkning

Födelsedagen, 6 jan, var jätte lyckad, började dagen med att jag åt frukost med mamma och wille. Efter frukosten kom Elias och Sofia (Barbara och Stefans barn) in och spelade en gratulationssång för mig, jag fick dessutom en present som bestod av en liten flaska champagne och kakor av Barbara och Stefan. Sedan åkte vi skidor i solsken fram till 3 då vi satte oss på kk och tog några after-ski öl. På kvällen åt jag wille och mamma middag tillsammans, wille och jag åt oxfilé med potatis och till efterrätt blev det glass. När vi kom tillbaka drack vi lite champagne och jag fick ingredienser till lumbumba av killarna, tyvärr kände sig wille dålig så han gick och lade sig direkt men mamma var med ett tag. Petra, Sara, Elin, Olle, Patrick och Per kom också på besök, vi stannade till ungefär till 12 då vi gick in till St. Anton och nattklubben. Sammanfattningsviss var det en grym födelsedag :D

Frukost med mamma och Wille


 

 

After-ski i solen på kk

Grymt god middag med mamma och Wille


 

Fredagen kan ha varit den längsta skiddagen hittills. Jag, mamma och Patrik tog 9.30 bussen och åkte upp på Rendel där vi träffade Sara och Elin. Patrik och jag övade markbundna rotationer fram till lunch. Efterlunch fortsatte vi vårt lekande fast nu uppe på Gampen och nu hade även Emil och Rikard vaknat. Vi rörde oss hem någon gång efter 3.

Utsikten från Kapall mot Galzig

Som jag nämnt tidigare skulle mamma och wille tyvärr åka hem den 9:onde L wille har dessutom varit sjuk sen onsdagskväll så han har inte kunnat åka så mycket skidor. Hursomhelst följde jag med dem till stationen och sa hej då vilket kändes ganska jobbigt. Efter avskedet åkte jag efter Patrik som var på väg till Stuben. Vädret var extremt molnigt nere i byn men när vi kom upp på toppen var vi över moln och solen sken. Vi hade planerat att vi skulle ta några skogsbilder i Stuben, men när vi kom dit hade personalen satt upp skyltar om att skogsåkning var förbjuden L trots detta tog vi några lyckade bilder i utkanten av backen.

Patrik mellan träden

 


 

Foto: Patrik


Moi :D

Igår, söndag, hade vi inte tänkt att åka skidor men framåt 12 insåg vi att solen sken. Av en slump hamnade vi på samma berg som tjejerna. Vi pressade på riktigt bra i pisten i ett par timmar innan vi bestämde oss för att gå på after-ski. När jag fyllde år fick jag ett hemgjort presentkort av tjejerna på kk, eftersom jag är ”gängets matvrak”, vilket jag bytte ut mot en riktigt stor hamburgare.

Min present från tjejerna :D


 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: