St.anton

2009-12-06
15:18:11

Offpist i början på december!

I fredags åkte vi skidor för första gången, vi stod ute vid busshållplatsen kl 7.40 och hängde sedan på låset vid biljettluckan där vi köpte våra säsongskort. Det visade sig att liften inte öppnade förens 45 min senare så vi satte oss och väntade. När vi kom upp så var sikten noll, så jag fick användning av min nya gogglelins som är till för dåligt väder, tyvärr var det för dåligt väder så de hjälpte inte så mkt. Pga den dåliga sikten var vi bara uppe på berget i 1.5 h, efter det blev det en riktigt lugn dag. På kvällen tittade vi på idol och åt popcorn. Efter idol var alla extremt upprörda pga att Tove åkte ut, hur tänkte ni Sverige? Visst Calle är jätte duktig men det är Tove också och hon har dessutom scennärvaro. Men förhoppningsvis kommer hon att få skivkontrakt ändå.

 

Lördagsmorgonen blev en sovmorgon till kl 10, vi hade sett att det skulle snöa på morgonen och misstänkte därför att det skulle vara dålig sikt igen. Vi var uppe på berget innan kl 1 och insåg att det var mkt mer folk än på fredagen. Vi började ta oss bort mot Stuben eftersom vi hade hört att backen dit skulle vara full med bra snö och den backen är dessutom antons längsta. Patrik åkte på sina offpistskidor för första gången så han och jag började jaga lössnö utanför pisten. Det blev inte ett långt offpiståk men vi fick surfa fram i solen vilket gjorde hela vår dag. När vi kommit ner till stuben efter enormt långt åk, kände vi att det var tags att vända för att hinna tillbaka innan liftarna stängde så vi tog liften mot anton. Middagen som bestod av grekiska färsbiffar med ris och tomatsås, hade vi planerat i ett par dagar och den blev också lika lyckad som vi hoppats på.  Efter middagen ville vi hitta på ngt så Patrik, jag och Rikard gick in till stan och tog en öl medans Emil satt och kollade på film hos Olle och Patrik (inte samma Patrik som gick med in till stan). Sen var det hem och sova.

 

Patrik och jag var ute och lekte med våra kameror!
Kyrkan i St.Jacob som vi använder som riktmärke när vi förklarar vart vi bor
Kyrkan i St.Jacob som vi använder som riktmärke när vi förklarar vart vi bor
Patrik pratar med Sverige
Patrik ringer hem till Sverige
Foto av Patrik på mig
Foto av Patrik på mig
Res bilder
All packning när vi landat Zurich
All packning när vi landat i Zurich
En av de två kupperna som vi tog upp på väg till anton
En av de två kupperna som vi tog upp på väg till anton
Fr.v. Anna, Rikard och Rikard

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: