St.anton

2009-12-28
16:34:18

Mellandagsrea

Sorry för att jag inte har skrivit på ett tag, vi har nämligen inte varit uppkopplade på nästan en vecka. Julafton blev jätte lyckad, under dagen åkte vi skidor, vår jullunch bestod av något så julligt som mackor. Vi kom hem rullade vi köttbullar och stekte prinskorv (det var vanlig korv som vi bara hade hackat i prinskorvstorlek). Eftersom tjejerna jobbade på julafton blev inte middagen förens kl 8. Jag blev förvånad över hur julligt allting smakade med tanke på vad vi hade att jobba med, julskinkan var t.ex. kaselser :O Vi tog också med oss vårt hemmagjorda julgodis som btw blev extremt lyckat, tyvärr åt vi upp det sista i söndagskväll. Efter middagen var det utgång som gällde.

Jullunch i backen


 


Rikard pressar på julafton

Patrick beundrar det fina julbordet

Man blir ju hungrig bara av att kolla på bilden :P

Skål!


 

Gosskören uppträde på vägen in till St. Anton


Fullt drag på funky trots att det är julafton

 

Sedan julafton så har vi haft två st soldagar då vi självklart har varit i backen men vi har också haft storm här. Den 25 var övre delen på st. anton systemet stängt pga stormvindar, men vi var hemma och märkte ingenting. På Kvällen var Patrik och jag ute med våra kameror och tog några nattbilder och när vi kom hem fick vi julgodis av Barbara och Stefan :D

Plogbilen kommer dundrande


Patrik står i mörkret och fotar




 

När vi däremot var uppe den 26 hade det kommit ny snö och solen sken så Patrik och jag åkte med våra tranciver påslagna för första gången och vi fick några riktigt fina åk. När det var dags för lunch slog vi oss ner på vårt stammisställe, i snön under Albonagrabahn. Där testade Patrik och Rikard de våra nya spadar, de grävde en lägenhet som hade solterrass med hörnsoffa :D

Orörd lössön och vi var först :D


 

Igår, den 27, var vi ett gäng på 8 pers som åkte tillsammans, självklart tappade vi bort varandra men återsamlades på afterskin, där vi satt tills solen försvann bakom bergen.

Gruppbild på after-skin


 

Patrik och Ludde visslar i kapp till musiken

Åkningen idag kan tidvis varit det värsta vi har upplevt hittills, det är nämligen extremt mycket folk i backarna och det blir bara mer och mer, sikten var dessutom noll när vi skulle hem. Detta leder till att man inte ser alla kullar som byggs upp och mycket riktigt slog jag om kull i den värsta kraschen jag har gjort hittills, som tur var gjorde jag inte illa mig. På morgonen hade vi dock fint väder och några fina åk så dagen var inte bara dålig.

Invigde babyliften


Nä det var ju nästan helt tomt i backen, vi var ju nästan ensamma

 


Kommentar:
#1: Britta

Härliga bilder Felix. Ni är ju proffsfotograder.

2009-12-29 @ 11:25:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: