St.anton

2010-02-06
13:45:33

One step closer to heaven

Senaste två veckorna har varit grymma, i genomsnitt har vi åkt lössnö mer än varannan dag. Och det har varit mycket lössnö dessutom, man känner sig nästan som ett proffs när faceshotsen (när snön sprutar upp i ansiktet) radar upp sig. Självklart har kameran varit med och dokumenterat våra bravader och det med väldigt lyckat resultat om jag får säga det själv.

Men med mycket snö kommer också olyckorna, för ett bar dagar sen inträffade det första dödsfallet. Det var en 65 årig guide från byn som hamnade två meter under snön och omkom, det var dessutom en nära vän till Barbara. Det sägs även att en säsongare hamnade under snön i en lavin men som tur var fick de upp honom. Men ni behöver inte oroa er för oss, vi tänker oss riktigt noga för innan vi ger oss ut.

 

Emil kunde inte fått en bättre sista skiddag, vi åkte puder från morgon till kväll. Rikard och jag tog forsen hem, vilket var underbart. Forsen i sig är ingen upplevelse skidmässigt men ovanför forsen finns ett stort fält som är förhållandevis orört hela dagen.

Puder på Galzig


 

En fin och rolig korridor som vi hittade på Albona


 

Rikard in action


 

Emil njuter av sista dagen


 

 

Tisdagen bjöd även den på offpist åkning dock med sämre väder. Men för vår del är det nästan bara positivt eftersom det är mindre folk i backen och därmed mer orörd snö till oss :D När sikten är värdelös håller vi oss till buskar och träd eftersom vi då får något att referera till allt vitt.

Fort mellan buskarna ska det gå


 


 

Glada ansikten i glada dalen (området kallas happy valley)


 

Sen var det Patriks tur


Bild


Fridfull promenad i tomheten


Sen bar det av



Onsdage bjöd på hårt snöfall och dålig sikt så självklart var vi uppe och åkte har inte så mycket att säga om åkningen förutom att jag snabbt tappade räkningen på antalet faceshots :D På kvällen var Olle, Patrick, Patrik och jag ute på en bar runda och testa nya ställen. Kvällen blev riktigt rolig och vi hittade ett ställe som vi nog kommer besöka igen.

I förrgår, torsdag, var snön vindpackad vilket betyder stor lavinrisk och Rikard och jag var trötta så det blev bara en halvdag som vi avslutade med nudlar på 2323 meters höjd, hur många har gjort det? Patrik tog en vilodag pga ont i ben.

 

Det här har varit nödshoppingens vecka för oss. I början på veckan totaltröttnade jag på mina snowboardboats, de var slitna och gav inget som helst stöd längre. Så jag gick och köpte ett par nya som är snorgröna och heter ful :P Det sjuka är att jag börjat få träningsverk sen jag bytte skor, då insåg jag verkligen hur dåliga mina gamla var eftersom jag anstränger helt andra muskler nu. I förrgår var det Patriks tur att köpa nya pjäxor, troligtvis är det hans gamla pjäxor som gör att han har ont i benen.

 

Igår var vi på arl. Rock och skulle surfa på internet, men det gick inte att koppla upp sigL På eftermiddagen städade vi och flyttada. Eftersom emil åkte hem står en bädd tomt och Olle och Patrick som ville flytta in fick inte ner priset som de hoppats på. Därför ska jag och Patrik flytta ner till Rikard i ett par dagar så att Barbara kan hyra ut vårt rum. Det kommer bli trångt men vi har inget större val.

 

Over and out!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: