St.anton

2010-01-17
13:49:29

En veckas solsken

De senaste dagarna har varit väldigt innehållsrika. Vi har bland annat varit på maskerad, vilket ledde till lite improvisation eftersom maskerad kostym inte stod överst på packlistan i höstas. Vissa har ju å andra sidan tur och kan låna arbetskläderna som består av kängurudräkter :P

Fr.v. Petra som känguru, jag som skogshuggare, Emil som en medlem i björnligan och sist Elin som också är känguru.


 

Under den senaste veckan, har ingen koll på vilken dag det var, tog jag ett 1,5-2 meters dropp. Ingen förutom jag blev impad, men för mig handlade det inte om höjden utan om sättet jag tog det på. Jag hade inte en aning om att det var ett dropp där jag åkte, men så fort jag märkte det så satsade jag bara och vi pratar om max en sek från att jag insåg att det var ett dropp tills att jag var i luften. Det här fick mig att inse hur mycket jag har utvecklats som brädåkare sen jag kom hit, fast det har ju inte så mkt att göra med min teknik utan snare om mitt psyke. Innan den här säsongen så var jag försiktigare än nu, självklart tänker jag mig för innan jag åker men jag vågar ta hindren som de kommer, vilket jag inte gjort tidigare.


 

De senaste tre dagarna har bestått av konstant solsken. I torsdags var vår första heldag i backen vi åkte hemifrån 8.30 och kom hem 16.45 :D Visserligen var vår lunchpaus några timmar lång, men det räknas inte :P Sista åket för dagen var ett av de häftigaste jag har gjort här, inte åkmässigt men däremot upplevelsen. Vi skulle ta oss hem offpist och vi hade bara ett hum om hur vi skulle komma ner för berget.

Galzigbahn i moln på morgonen


 

20 meter hög och 5 meter bred passage, då känner man sig liten.


Efter ett tag började en å att titta fram under snön…


Vilket ledde till att vi fick ta av oss skidor/bräda och gå/hoppa över vattnet :D


I fredags var alla tjejer och Olle lediga på förmiddagen så vi tog vårt pick och pack och åkte till Zürs och Lech. Det ingår i samma system som St. Anton men man måste åka buss emellan. Där åkte vi ngt som heter ”Der weiße ring”, det vad man kan kalla en ringled som består av backar och liftar som leder en runt hela systemet. Ngt som är värt att nämna är att Lech är ett riktigt snobbställe och vi insåg detta när det fanns tv-skärmar i lifkön. I åre finns det visserligen bilar till salu och det finns en galleria, men här såldes det Aston Martin, diamanter och Rolex :P

Soluppgång över Rendl


Dags för lunch, så vi parkerade utmed vägkanten…


 

…och det börjades gräva soffor i snön.


 

Kanske inte den bästa redigeringen men med tanke på vilket program jag använde så är jag nöjd över resultatet.


 

I lördags var vi totalt slut men det kändes dumt att slänga bort en så fin dag. Därför åkte vi upp på Schindler, en av topparna, skråade ut längs med bergskanten, krävde en soffa, slog på musik och åt chips i ett par timmar medans vi förbättrade vår gogglebränna :D

Kan ha varit en av våra bästa soffor hittills


Årets glassigaste dag :D


Utsikten gick inte att klaga på direkt


Men tyvärr såg vi barmark för förstagången sen i början på december.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: