St.anton

2009-12-22
15:48:38

God Jul!!!

23 minus stod det på termometern i söndags :o kallt så in i helvete och därför var det väldigt lite folk i backarna. Vi var på Stubens baksida som citat ”Är solsäkrare än Thailand” (Emil). Trots solen frös vi rejält, Emil och Rikard värmde sig i solen medans Patrik och jag tog några åk. Det hade blåst på lördagsnatten och därför fanns det små vallar av lössön lite överallt i backen, vilket jag älskar. Efter några åk frös även jag och Patrik så vi slog oss ner bredvid Emil och Rikard. För att hålla värmen började Patrik gräva ett hål :O han skulle försöka hitta gräs, vilket han inte gjorde men detta ledde istället till att vi började gräva en snögrotta. Bygget tog ca 2 h att färdigställa och ca 4 min att förstöra :D Sen var vi trötta och åkte hem.

 

Enligt internet skulle det vara dåligt väder på måndagen så vi tog sovmorgon till halv 10, då inser vi att det har dumpat 20 cm under natten. Vi hoppar i kläderna och kastar i oss brunchen för att komma iväg så fort som möjligt. Resan till Stuben bestod av ett skönt offpiståk som Patrik och jag kollat ut i förväg. Väl i Stuben ansåg vi att det var dags att testa skogsåkningen, även denna linje hade vi kollat ut i förväg från liften. För bra åk är det nästan ett måste att man får gå en bit vilket vi också gjorde. När vi gick förbi en stor gran känner jag plötsligt att jag faller. Under snön gömmer grangrenar som har skapat en luftficka, jag står alltså raklång på en gren och känner att jag har ännu mer luft under grenen trots detta har jag snö upp till ansiktet :O När vi sedan börjar åka gick det plötsligt upp för mig vad folk menar med för mycket lössnö, jag klarade nästan inte av att svänga pågrund av att det låg för mycket snö på brädan. När jag kom ut ur skogen tänkte jag att jag skulle ta mig till en transportsträcka för att komma tillbaka till liften. Det gick ju sådär, transportsträckan ligger nämligen 10-15 m nedanför mig och mellan oss har vi en riktigt brant slutning full med rönnbärsbuskar. Jag inser att bästa sättet att komma därifrån är att med hjälp av rönnbärsbuskarna hasa mig ner för slutningen, det gick faktiskt riktigt bra men efter detta var jag och de andra helt slut så vi vände hemåt.

 

Det börjar ju verkligen närma sig jul och julstämningen här är ju som sagt nästan noll, men idag, tisdag, har jag och Emil bakat julchoklad, vi har gjort rocky road och Belgisk chokladtryffel, dock har vi inte smakat dem ännu pga att de ska stå i kylen ett par timmar så jag kan inte säga om de blev lyckat eller inte. Ikväll ska vi till tjejerna och planera julbordet, men vi har redan fått köttbullar på vår lott eftersom vi har skrytigt om våra färsbiffar. Tjejerna ska tydligen jobba på julafton och pga detta blir vårt julbord inte förens på kvällen, så därför har vi killar tänkt åka lite skidor på julafton, blir en annorlunda men mycket spännande jul att se fram emot.

 

Sen har jag också börjat på en bilderbok  av vår resa, jag har tänkt att det ska bli lite av en dokumentation/dagbok av vår säsong. Hoppas att det blir bra för det skulle vara ett riktigt roligt minne av den här tiden.

 

Ha en underbar jul och ät gott!


Här kommer bilderna som jag lovade förra gången:D






Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: