St.anton

2010-02-22
13:37:03

The way down is awesome

Var ett riktigt bra tag sen som jag skrev något och inte helt otippat har det hänt mycket sen dess. Vi har bland annat upptäckt mer av systemet, vi har varit i Sonnenkopf och åkt två gånger. Eller första gången satt vi mest i snön och lyssnade på musik men andra gången, som var i går, åkte vi faktiskt lite lössön.

Första gången vi var i Sonnen


 

Andra gången och Patrik åker lössnö i solen


 

Rikard


 

Emelie och Josefin (Patrik och Rikards flickvänner) har varit på besök och har blivit guidade genom vår vardag.

Emelie och Patrik


 

Josefin


 

Rikard steker otippat nog :P


 

Alla turturduvor sitter på lunchstället i Stuben


 

Jag åkte lite lössnö i lech


 

 

Vi var även iväg på en upptäcktsfärd till Innsbruck, där vi lyckades pricka in en karneval. Tyvärr var alla affärer stängda men det var kul att få uppleva den enorma utomhus festen som blev. Gatorna var proppade med folk som festade runt och alla drack, då menar jag alla vi såg en kille som var max 13 och sprang runt med en öl :S

 

Rikard, Olle och jag


Gruppbild på någon bro, Patrik är inte med för det är han som fotar


Moi på bron


Innsbruck är omgivet av massa höga berg


Sambatåg i början på karnevalståget


Sedan kom några fula gummor


Elin blev överlycklig när hon såg ett kinderägg komma gående


Dagen avslutades med en rolig tågresa hem


 

Något som vi hade längtat efter var att få äta på Burger King vilket jag gjorde både till lunch och middag. Vilket kanske inte var så smart för dagen efter kände jag mig bakis, orkeslös och ofokuserad, men de var värt det :P

 


 

Förra veckan och den här är det riktig högsäsong och äckligt mycket folk. Jag har lyckads med bedriften att två gånger bli utskälld av folk som försöker tränga sig förbi mig. Men vi har försökt att hålla oss på ställen där det är mindre folk och jag tycker aqtt vi har lyckats bra. Bla fick vi en av våra bästa dagar i Stuben i förrgår och vi var nästan helt själva. Sikten var värdelös i Anton på morgonen men det hade snöat så vi var uppe ändå och åkte mot Stuben. Sikten var så dålig att vi fick kolla på en pistpinne åt gången för mer såg vi inte. När vi kom upp på Albona (Stuben) ville vi åka en linje mellan några buskar men för att komma dit var vi tvungna att åka på ett öppet fällt. Jag skojar inte när jag säger att vi blev åksjuka, allting var vitt omkring oss. För att få någorlunda åk turades vi om att åka ned 15 m så att de andra två hade något som riktmärke, men det var en rolig upplevelse. Sen åkte vi i skogen hela dagen och det bästa var att när vi kom till Anton trodde alla vi träffade att vi drev eftersom de trodde att vädret var så dåligt. :D

Patrik får Faceshots


Rikard mellan buskarna


En snöig Rikard med vitt hår :D


En tajt linje mellan små granar och en bergskant


Rikard


Patrik


Patrik till vänster och Rikard till höger


 

Och båda två efter åket


 

Igår var en mindre lyckad dag för mig. Vi åkte på ett orört fällt där det hade gått en kramsnölavin för någon dag sen. Det hade bildats snökockor som sedan fryst blivit stenhårda, och nu hade de gömts under ett lager snö. Tre gånger lyckades jag köra på dessa snökockor och sista gången träffade jag en med ansiktet. Direkt efter trodde jag att jag hade brutit näsan men så var som tur inte fallet, men däremot hade jag krossat mina Oakley linser som ska vara okrossbara, så det är bara att lägga ut 1000 spänn på ett par nya :S


 

Patrick har gjort sin första dag på fjället med överraskande resultat, han är nog bättre än vad vi alla hade trott.

Patrick njuter i backen.


 

Avlutar detta inlägg med en bild jag tog på St. Anton för någon dag sen



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: