St.anton

2010-03-08
13:50:56

Hemresa bokad

Hemresa bokad, vi kommer hem någon gång under fredagen den 19 :D Känns lite tråkigt men samtidigt ska det bli skönt. För tre veckor sen hade jag inga som helst planer på att åka hem men under de senaste veckorna har jag ändrat mig och nu längtar jag faktiskt hem lite. J

 

Förra veckan var Pappa och Wille på besök, tyvärr fick pappa bara en åk dag pga ont i benet. Däremot fick Wille uppleva skidåkning som han aldrig hade upplevt den tidigare, det lönare sig att känna folk som kan systemet. Det var jättekul att träffa dem, pappa har jag inte sett sen den 21 nov

Willes fot som sticker upp genom snön under en tummelkrasch…


 

… Men han verkade nöjd ändå


 

Han fick några fina Stubenåk också


 

Patrik lägger rökbomber…


 

… och Rikard vill inte vara sämre


 

Patrik


 

Patrik efter ett snörikt åk


Så här ska man se ut efter ett bra puderåk



Rikard på monoski?


 

Rikard


 

”Där måste jag åka” sa Patrik innan. ”De var inte som jag tänkte mig” sa han efter :P …


 

… Men då hade Rikard hängt på


 

Rikard försöker spruta ner vägen


 

Veckan innan pappa och Wille var här på besök umgicks vi med ett tjejgäng från Karlskrona som var här på semester. Historien om hur vi träffades är ganska komplicerad men den började för nästan tre år sen när jag var på samma handbollsläger som några av tjejerna. Hursomhelst bestod veckan 8 inte av så bra åkning, var faktiskt plusgrader på dagarna, men desto bättre festande. Trots dålig åkning var det alltså en grymt rolig vecka och det ska bli riktigt kul att träffa tjejerna igen. Speciellt att få besöka Aspö =D

 


 

Tyvärr missade Wille den riktigt fina åkningen. I förrgår hockade vi upp med upp med två skidlärare. Rikard, jag, Mattias och Anna (de två skidlärarna) åkte repa efter fepa i Stubenskogen och vi var så gott som ensamma. Folk är nämligen dumma i huvet här och ger sig inte ut i snöfall, de är ju då åkningen är grym. Vi fick iaf en rolig dag, visst vädret var inte det mysigaste men är man hängiven så är man. Rikard hade tom en istapp hängande från näsan. Rikard och jag var även med om ett lavinras i pisten. Jag skulle spänna på mig brädan efter lifen, då skrek Rikard till varpå jag vänder mig om och ser ett 10x 20 m stort snöras komma emot oss. Så vi flyttade fram 1 m och kände oss lite chokade.

Rikard in deep


Mattias med snö upp till bröstet :P


 

Mattias


 

Av en slump lyckades jag fota vad vi tror är nästa års upplaga av K2s Obsethed


 

Skuttar fram mellan granarna å vi får följa med


 

Det som inte syns på bilderna är att om 1 sek kommer Rikard att krocka med en buske


 

Pillowline på förbjuden mark


 

 

Igår däremot sken solen, alltså vara alla ute och åkte. Vi fick ett par åk och drog igång ett par laviner. Även denna dag åkte vi med Mattias och Anna som jag måste säga är några av de få säsongarna som håller en högre nivå när det gäller skidåkning, jag tycker att det är förvånansvärt dålig nivå bland många som är här. Hursomhelst åkte vi det så kallade Langenåket med Mattias och Anna. Eftermiddagssol, bottenlöst orörd snö, glesa höga granar och brant, varför titta på skidfilmer när man kan uppleva det själv? Det var helt klart värt en taxi för att komma tillbaka till liften och sedan åkte vi direkt till Taps för att fira den fina dagen med lite öl.

Rikard i siluett mot solen…


 

… och Patrik


 

Här kan man va


 

Lång tail på Rikard…


 

Rikard


Patrik, sol och langenåket


Rikard, träd och langenåket


Frv Mattias, Anna, Rikard, Sara


Patrik med goggelbränna och … ett gott spänne?


 

Avslutar detta inlägg med lite rolig kuriosa.

 

För det första har vi sett en kändis i skidvärlden, nämligen K2 Charlie. En buss som K2s teamåkare åker runt i och bloggar om sin vardag, tyvärr såg vi ingen av åkarna men man kan väll inte få allt :S


För två veckor sen körde jag sönder min oakley lins, fick köpa en exakt likadan för 1000 kr, roligare saker kan man ju spendera pengarna på. Men jag gjorde det roligaste av situationen och körde ropocop följande utekväll :P


Avlutningsviss då. Rikard och jag var på besök i Lech, när vi de var dags för lunch slog vi ned oss på en bänk bredvid en snögubbe (som också satt på bänken). Där satt vi och åt nudlar medans vi lyssnade på reggae och av någon underlig anledning trodde alla att det var vi som hade gjort snögubben, så mycket beröm har jag inte fått tidigare och nu fick jag det för något som jag inte ens hade gjort :S men snögubben var fin och Rikard och jag hamnade i ett par semesterbildsalbum. :D


 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: