St.anton

2009-12-19
13:33:32

Avloppsvatten och Hajik
Har inte några bilder till det här inlägget, sorry. Men istället har jag något sjukt att berätta.
Torsdagen var en lugn dag, dåligt väder och trött efter svenskkvällen på onsdagen, så vi tog det lugnt. Efter mörkrets inbrott tog Patrik och jag med oss våra systemkameror och började fota på vårt "projekt", lägger upp bilder från det i nästa inlägg.
I fredags öppnade Rendhelbahn, vilket fick ett helt nytt system att öppna. Självklart stod alla säsongare i kö innan liften hade öppnat, nytt system innebär ju orörd lössön. Dock var vi bara där i någon timme men vi fick några sköna åk. Sen drog Emil och Rikard hem medan jag och Patrik började en pistvisning för oss själva. Totalt var vi uppe på fyra olika berg den dagen och vi hamnade på en rejäl hajik ute i lössnön. Vår lilla promenad som varade i säkert mer än 30 min var självklart i Stuben som har blivit vårt favorit berg. Det var helt öde där i fredags, det var max 30 pers på berget :D så på vägen hem därifrån, kl 15.15, åkte vi manchester :P
Men det är nu det sjuka börjar, när Patrik och jag kommer hem till vårt rum, som för övrigt är det lägst belägna rummet med en brun i hela huset. Var det översvämning i vår dusch, som tur var är det en kant längst ner på kabinen, så vattnet hade inte runnit ut på golvet. Jag tänker inte dra upp några äckliga detaljer, men jag kan säga att det inte bara var vatten i kabinen. Barbara, vår husvärd, började ösa ner avloppsvattnet i en stor balja som jag sedan bar ut och tömde i en brun ute på vägen, har träningsverk efter detta idag :p Efter detta tillbringade vi inte mkt av den kvällen i vårt rum, det luktade för mycket, men när vi skulle sova hade lukten försvunnit. Nu på morgonen så har Stefan, Barbaras man, fixat avloppet så allt är som det ska.
Till middag igår, fredag, slog vi på stort och gjorde egna hamburgare totalt tröck vi i oss 1.2 kg kött plus potatisklyftor, på slutet fick vi verkligen kämpa för att få i oss allt :D Men nog det godaste jag har ätit sen jag kom hit :D
Ha det gött och ta hand om er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: