St.anton

2010-01-20
16:02:30

Ser solen i gränsen de här är livskvalitet

 

Det här är livet, att inte ha några måsten förutom att göra det bästa som finns att åka bräda och leka i snön. Många svenskar åker hit för att festa, men jag har inte tid för det, jag behöver sömnen för att kunna ta ut mig i backen på dagarna.

 

 

Efter att jag lagt upp senaste blogginlägget i söndags tog jag en promenad upp en liten bit i bergen. Jag kom inte så högt upp men det kändes ändå fridfullt och jag var borta i kanske 1 ½ h, under denna tid började det att kräksnöa. Därför ställdes klockorna på en tidigmorgon inför måndagen.

 


 

 

Sikten på måndag morgon var skit, dock börjar sådant bli lite spännande för man får gå mer på känsla vilket är ganska häftigt. Självklart åkte vi till Stubens baksida, men av ngn anledning valde vi att åka tillbaka till framsidan istället. Där hittade vi två riktigt fina lössnöåk, efter halva andra åket slog vi oss ner bland granarna och åt vår matsäck. Tyvärr fick vi lite problem att ta oss tillbaka från vårt lunchställe, detta resulterade i en liten promenad i djup snö innan vi var på banan igen, men sånt ska ingå när man utforskar berget. Efter detta var vi ganska trött så Rikard och Emil åkte hem och jag och Patrik åkte till Kapall. Där skråade vi ut längs med en oprepareradpist (nr 33) för att få åka mer lössnö, där fick vi två fina åka, varav ett var med två st kängurus (elin och sara).

Dagen avslutade vi med att åka hem längs med forsen som jag skrev om i förra inlägget, för den som kollar på pistkartan går denna väg vänster ut från Kapall och sedan ner genom dalen till St. Jacob. Övre delen på detta åk var riktigt grymt med orörd puder och tackvare min lilla expedition på söndagen lyckades Patrik och jag åka ända fram till vår dörr med endast en lite promenad till hjälp. Tyvärr blev det inga bilder från denna underbara dag, jag hade helt enkelt fullt upp med att njuta.


 

 

Däremot blev det gryma bilder från tisdagen. Btw var vi ute och sjung karaoke på måndagskvällen och då togs ett beslut om att det skulle gå en resa till Innsbruck på tisdagen för att se Sveriges öppningsmatch i handbolls Em. Patrik och jag valde dock att stanna kvar och åkte istället till Rendel och byggde ett hopp inne i skogen. Det blev en häftig upplevelse eftersom vi placerade hoppet så att vi flög ut mellan två granar. Vi var där i ca 4 h och på denna tid fick Patrik 5 hopp och jag 2 men vi såg det ändå som en riktigt lyckad dag.

 

Hoppet ovanifrån, man ser inte så mkt förutom massa träd men det var också precis så vi kände.


 

Patrik på väg upp inför första hoppet.


 

Beundrar sin bromssträcka.


 

Efter ett par försök började det se ganska proffsigt ut.


 

Patrik lyckades fånga den millisekund som jag höll min grab.

 

Patrik brukar få många blickar när han är ute och åker med sina offpistskidor, de är nämligen ovanligt stora och breda, dessutom syns de väldigt bra tack vare sin layout. Men i tisdags inträffade det roligaste hittills, när vi kom åkande i liften och skulle hoppa av reste sig liftgubben för att kunna titta på skidorna och detta inträffade varje gång vi kom åkande i liften :D

 

 

Idag är det kanon fint väder, trots detta har vi valt att ladda batterierna. Har varit i byn och köpt nya skidbyxor, har länge känt att jag ville köpa nya och nu hittade jag ett par som jag tyckte var riktigt snygga (gula) och billiga (120 euro) så jag slog till. Samtidigt passade jag på att fråga om de hade några brädor med rocker (det betyder att brädan har omvänt span och går bättre i lössnö) till uthyrning eller lån. Tyvärr är jag tydligen ovanligt lång :O och de hade inga som var i den längden jag ville ha, så jag får nog tyvärr inte testa en rockerbräda.


 

 

 

 


Kommentarer:
#1: Filippa

Grym bild på dig när du hoppar!

Hoppas dt är gött i St Anton :)

Här hemma är dt pretty chill,

lite fullt upp med franska glosor och annat

jobbigt, men det ordnar sig. Var sjuk hela förra veckan så massor att ta igen. Urk!

Nog om mig, hoppas allt väl om dig, så ses vi i vår (?) Kram från kusinen

2010-01-21 @ 18:33:51
#2: Agneta

Felix, alltigenom trevlig läsning - och bildtittning! Jag beundrar både dig och dina beslut.

Håller med: NJUT!

Kramar, Agneta

2010-01-25 @ 20:30:30
#3: Grethel Lindblad

Hej och glad fredag!

Tack för att mamma Lindblad här hemma får ta del av era fantastiska bilder och åk. Vi här hemma får plöja oss genom snön för att komma till jobbet. Inte säskilt kul som ni har i snön!!Vi blir såååå skidsugna och längtar till v.10 då vi kommer till st Anton så spar lite fina pudernerfarter orörda till oss!!!

Hälsa de andra grethel

2010-01-29 @ 08:55:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: